torstai 4. joulukuuta 2014

Helmi kirjoittaa presidentille

Hyvä Suomen Tasavallan Presidentti

Moon Helmi, koht 11kk gamla kultsun pentu Kantsust, siis Stadist. Mä budjaan mun mutsin kans. Se on Säde, se on kolmevee ja kans kultsu, niiku mäki. Me pidetään mamman kans dogiblogii, jos me aina välil kelataan tän maailman juttui. Meiän ihmisäippä jeesaa, ettei tassu lipee näppiksel.

Mä halusin skrivaa Teille, ku tiiän et teilki o Jenni- rouvan kans koissu ja te hiffaatte maailman asioit. Sitä paitti skrivaa teinit ihan kummallisii mestoihi muutenki: seiniin  ja stogeihi ja dösiin. Ni miksen mä vois skrivaa sit Teille, ihan asiassa.

Nii siit asiast. Meikäll o monta. O snadii toivetta, mut sit o kans huolta ja kiitostaki. No mä alotan ny.

Mul ois semmone toive et noi Sankarikoirat pääsis kans käymään siel teiä Linnas, ja niille ois oma Haukkubuffetti, mis ois kaikkee herkkuu. Sit ne sais antaa Teil ja Jenni-rouval tassuu. Ja heilauttaa teiän koissul häntää. Ois hienoo.

Sit mä haluisin et Te antaisitte myös äippäkoirille mitaleit. Meikän mudella o yheksä skidii, kelaa. Ja se on hoitanu ne iha yksi. Se o semmonen yh-mutsi. Se ansaitsee mitskun. Tai no jos ei mitskuu ni vaik luu tai possunkorva. Sit mun yks kultsufrendi, ni se otti omien skidien lisäks hoitoon iha eri rotuset pennut, ku niiden mutsi delas. Se o yks Mettemaarit Rovaniemeltä, silloli kolme omaa skidii ja se otti kolme Samojedinpentuu viel hoitoon. Siin o jo rispektii.

Sit mull o huolii, kyl mä tiiän, et ette Te oo mikää huolikone, mut pitää nää kertoo.
Mullon huoli, ku ihmiset myy ihan sairait pienii koiranpentui ihmisil, jotka ei hiffaa, et ne o klesoja. Sit ne skidit delaa aikas äkkiä ja ne ihmiset o surullisii. Ei semmost saa tehä. Semmosille dorkille tyypeille ei sais antaa lupia pitää mitään koissui.

Mä suren kans, ku kaikki koirat ei saa budjaa ni mukavasti ku me ja meiän koirafrendit. O semmosii koirii ja katteiki, joil ei oo himaa. Tai sit ne budjaa ulkona galsas. Eikä kukaan duunaa niille safkaa eikä rapsuttele korvan takaa eikä ota syliin. Meiän ihmisäippä ottaa aina syliin ja rapsuttaa mua ku mä pyydän. Jos ei heti rapsuta, mä nostan kuonol sen handuu, ni johan alkaa rapsuttaa. Tekin varmaa rapsutatte Teiän Lennuu ja pidätte hyvänä, varmaan Te ehitte, vaik Pressa ootteki.

Sit noi ihmisteinit huolettaa. Ku o monii ihmisteinei, joillei oo rakkaita, jotka niit rapsuttelis, tai antais safkaa tai pitäs hyvänä. Sitä mä suren. Enkä mä ehi lipasemaan niit kaikkii nenusta, et niille tulis hyvä fiilis. Ne tarttis tassuterapiaa, ku me koissut osataan näyttää, mitä rakkaus o, sit ne skiditki olis taas ilosempii.

Mä halusin myös kiittää Teitä. On tääl moni asia tosi hienosti. Meil o koirapuistot ja omia koiraskutsejaki, mis saa dallailla ihan luvan kans ja pelmuta. Kauheesti saa kaikkee harrastaa ja reenaa, koissuimmeiset o kovii järkkää. Sit semmoset aikuiset, kiltit koirat pääsee paijattavaks vanhainkoteihi ja päiväkotiin ja niit pyydetää vaiks mihi. Mä oo viäl liia raju ja skidi. Mut mun mutsi o semmone, kaverikoira. Mäki ehkä, sit isona. Hienoo. Niidenki pitäs päästä Teille paiskaa tassuu. Kaikist palvelu- ja duunikoirist ny puhumattakaa.

Mä toivotan Teille oikein hyvää Suomen itsenäisyyspäivää. Mäki meen 6.12.14 isoon halliin, mä pääsen koirabileisiin Messukeskukseen eli messarii. Toivottavasti Te otatte Lennun mukaan Teiän juhliin, tai sit hommaatte sille hoitajan, ettei se oo yksin liian pitkään.
Terkkuja Lennulle ja rapsutuksii
T: Helmi
PS. Moon nähny Teil kaikkii hianoi mitaleit, ni mä laitoin tämmösen foton, mis o meikän saamat palkinnot, jossai mä taas olin ja juoksin hienosti ympyrää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti